Waarvoor kunt u terecht in de praktijk

• Reptielen, amfibieën, vissen, vogels, konijnen en knaagdieren (sinds 1 april 2016 geen nieuwe katten en honden meer)

Bij dierenarts Dieter kan je terecht met je zieke dieren, maar ook preventief voor vaccinatie, medicatie en supplementen, chippen, info over voeding en de voeding zelf. Verder ben je ook welkom voor een gezondheidsonderzoek, (endoscopische) geslachtsbepaling en een parasitair mestonderzoek na aanschaf van reptielen of vogels. Ook voor informatie i.v.m. de aanschaf van exotische dieren en hun verzorging, kan je een afspraak maken. Wij helpen je graag verder bij het maken van de juiste keuze.

De praktijk is uitgerust met digitale RX, endoscopie, anesthesiemonitoring, verwarmde anesthesiegassen, operatieloupebril, verwarmde zuurstofkooien voor recovery, tandheelkundig materiaal en dergelijke meer zodat alle onderzoeken en chirurgische ingrepen specifiek voor bijzondere diersoorten - die soms slechts een paar gram wegen - mogelijk zijn.

• Dieren met gedragsproblemen (wel nog voor katten en honden)

Een kat die sproeit, een hond die onophoudelijk blaft, een papegaai die zich kaal plukt, een konijn dat bijt, etc. zijn enkele voorbeelden. Dierenarts Dieter bekijkt samen met de eigenaar wat het probleem is en welke oorzaken er achter zitten. Daarbij is het uiteraard belangrijk om eerst medische oorzaken of problemen uit te sluiten. Er wordt gezocht naar een oplossing die voor iedereen werkt. Een gedragsconsult duurt ongeveer anderhalf uur en kost 130 euro, het verslag en de 'Follow Up' gedurende drie maanden na de consultatie per e-mail inbegrepen.

• Huisbezoeken

Huisbezoeken zijn mogelijk voor o.a. moeilijk te verplaatsen dieren, grote collecties en vijvercontroles.